Nároky
na FTE manažéra
Nároky na FTE
medicínskych reprezentantov
Nároky
na obchodný tím
veľkosť
tímu
6
počet
pracovných dní
20
počet
koučingových dní
12
počet
návštev za deň
10
Na evidenciu, plánovanie a reportovanie aktivít klientov používa farmaceutická spoločnosť elektronický systém dostupný len v počítačoch. Ich reprezentanti majú povinnosť naplánovať si pracovné návštevy vopred na celý týždeň. Reprezentanti nenosia do terénu počítače, tým pádom nemajú v teréne k dispozícii databázu klientov, maximálne vytlačený plán návštev.
Po zrealizovaní návštevy si detaily typu: promované produkty, reakciu klienta, profilingové otázky, dátum a ciele na ďalšiu návštevu, musia zaznamenať na papier/do diára a následne zaznamenané údaje znova zapísať do ETMS systému po príchode do kancelárie alebo domov. Rovnakým spôsobom zaznamenávajú aj všeobecné poznámky z terénu na týždennej báze. V prípade spoločnej koučingovej návštevy s nadriadeným, vypíšu papierový koučingový formulár, ktorý musí nadriadený následne prepísať do elektronickej podoby.
Ak sa vopred naplánovaná návšteva u klienta nemôže uskutočniť z dôvodu neprítomnosti lekára v ordinácii, reprezentant nemá prístup do databázy klientov, podľa ktorej by zrealizoval náhradné stretnutie. Zároveň nemá prístup k informáciám z minulosti, na ktoré by vedel nadviazať. V prípade, že reprezentant zaznamenáva informácie zo stretnutí s väčším časovým odstupom, zvyšuje sa riziko nepresností alebo úplná strata dôležitých informácií.
Spoločnosť potrebuje centralizovať a zjednodušiť prístup reprezentantom k jednotlivým nástrojom a databázam. Očakáva optimalizáciu vykonávaných činností, skrátenie času potrebného pre evidenciu informácií a celkovo chce zvýšiť výkonnosť obchodných reprezentantov.
Najlepším a najvhodnejším riešením pre odstránenie problémov a zároveň zvýšenie efektivity práce medicínskych reprezentantov je nasadenie vhodnej mobilnej aplikácie s online prístupom k rôznym funkcionalitám ako sú formuláre, databáza klientov, kalendár s plánovanými aktivitami, histórii návštev atď.
Priamo počas návštevy (prípadne ihneď po návšteve) reprezentant zaznamená informácie zo stretnutia do preddefinovaných formulárov. Preddefinované formuláre uľahčujú dodržanie priebehu návštevy podľa stratégie spoločnosti.
V prípade, že sa z rôznych dôvodov návšteva u klienta nemôže uskutočniť, má reprezentant k dispozícii databázu klientov a môže ľahko identifikovať ďalšieho klienta, u ktorého môže zrealizovať náhradné stretnutie.
Ak má spoločnosť zavedený pracovný model One Device policy, nie je potrebné, aby sa manažér rozhodoval, či bude predajný tím používať reportovací systém v počítači alebo mobilný reportovací systém na tablete. V rámci riešenia počítač + telefón sa telefón nepovažuje za ďalšie zariadenie a užívateľ nie je obmedzovaný pri voľbe vhodného zariadenia s ohľadom na situáciu, v ktorej sa nachádza.
Mobilná aplikácia obsahuje navigačný systém umožňujúci navigáciu reprezentanta na miesto určenia. Zefektívňuje čas prepravy a znižuje tým dopravné náklady. Systém umožňuje ukladanie súradníc alebo viacero adries patriacich jednému klientovi. Evidenciu informácií o možnostiach parkovania v každej lokalite a ďalšie dôležité údaje spojené prepravou k zákazníkovi alebo s konkrétnou lokalitou.
Informácie z terénu sú ihneď po zadaní cez aplikáciu zdieľané s ostatnými kolegami a nadriadeným. Reprezentant vďaka aplikácii získa možnosť vopred sa pripraviť na argumentáciu klienta, alebo mu môže nadriadený pomôcť online vyriešiť práve vzniknutý problém u zákazníka.
Aplikácia umožňuje online evidovať a archivovať obrazový materiál napr. fotografie umiestnenia propagačných materiálov v priestoroch u zákazníka a pod. Táto funkcionalita celkovo zrýchľuje zdieľanie informácií a zjednodušuje kontrolné mechanizmy v rámci procesov zavedených vo firme.
Nadriadený medicínskych reprezentantov má online k dispozícii prehľadné reporty a grafické hodnotenia jednotlivých členov tímu. Vidí celú históriu spoločných návštev, hodnotenia kvality práce a výstupov každého z reprezentantov a zároveň informácie za celý obchodný tím v nastaviteľných časových horizontoch.
Nasadením mobilnej aplikácie a online prepojením obchodných reprezentantov s celkovým systémom, zjednodušilo mnohé pracovné procesy a odbúralo duplicity, či neefektívne formy evidencie dát. Dôležité informácie sú evidované priamo v teréne a ich presnosť vzrástla na takmer 100%. Medicínsky reprezentant už nemusí po príchode na pracovisko zapínať počítač a vyplňovať zistené a na papier zaznamenané informácie.
Každý pracovník má vo svojom telefóne dostupné všetky potrebné informácie. Nemusí sa v prípade One Device Policy rozhodovať medzi počítačom a mobilným riešením. Miera zaťaženia jednotlivých pracovníkov sa výrazne znížila. FTE (Full Time Equivalent) manažéra klesla o 20%. FTE medicínskych reprezentantov o 30% a nároky na Sales Support klesli o 20%. Časové úspory na všetkých úrovniach (manažér, reprezentant, Sales Support) umožnili spoločnosti rozvíjať ďalšie marketingové aktivity a zvýšiť objem predaja produktov vyššou efektivitou pri realizácii obchodných návštev.